Aktuelt
Nyhedsbrev
Afdeling for Kultur og Fritid samler nyheder og frister til foreninger ca. 1. gang om måneden.
Kommende frister
01.09.25
-
00:00-00:00
Aktivitetstilskud - Ansøgningsperioden er fra 1/9-25 til og med 1/10-25
Ansøgningsperioden for Aktivitetstilskud (Medlemstilskud og Træner- og instruktørtilskud) er fra den 1. september 2025 til og med den 1. oktober 2025.
Herefter lukkes portalen Aktiv Furesø for ansøgninger.
01.10.25
-
00:00-00:00
Frist for aflevering af regnskab ifm. Facilitetstilskudspuljen
Har I modtaget tilsagn om Facilitetstilskudspuljemidler skal I senest i dag aflevere jeres regnskab inkl. udgiftsbilag.
Regnskabet skal være underskrevet og vedhæftet udgiftsbilag mv. jf. beskrivelsen i tilsagnsbrevet.
Regnskabet sendes til bak1@furesoe.dk senest i dag den 1. oktober 2025. Herefter bortfalder tilsagnet.
-
00:00-00:00
Sidste frist for at indsende Aktivitetstilskudsansøgning
Den 1. oktober 2025 er sidste frist for indsendelse af aktivitetstilskudsansøgning.
Portalen lukkes i dag den 1. oktober 2025 kl. 24.00.
02.11.25
-
16:00-19:00
Anerkendelse af Frivillige 2025
Farum Arena
Anerkendelse af Frivillige 2025
Dato for årets Anerkendelse af Frivillige er søndag d. 2. november kl. 16.00 i Farum Arena.
Programmet er under udarbejdelse. Følg med på Aktivfuresoe.dk
01.12.25
-
00:00-00:00
Lokaletilskud - Ansøgningsperioden er fra 1/12-25 til og med 15/1-26
Den 1. december 2025 åbnes der op for indsendelse af lokaletilskudsansøgninger.
Den 15. januar 2026 er sidste frist for at indsende lokaletilskudsansøgning.
Herefter lukkes portalen for ansøgninger.
15.01.26
-
00:00-00:00
Sidste frist for at indsende lokaletilskudsansøgning
Den 15. januar 2026 er sidste frist for indsendelse af lokaletilskudsansøgning.
Portalen lukkes i dag den 15. januar 2026 kl. 24.00.
Indsend årlig dokumentation. Dokumenterne er et lovkrav og skal årligt dokumentere, at foreningsaktiviteten er demokratisk og almennyttig opbygget,
Senest den 1. juni skal alle foreninger – hvert år - indsende 4 foreningsdokumenter til godkendelse af Kultur- og fritidsforvaltningen.
Dokumenterne er et lovkrav og skal årligt dokumentere, at foreningsaktiviteten er demokratisk og almennyttig opbygget, som jf. Folkeoplysningsloven åbner for muligheden for at få anvist offentlige faciliteter og modtage tilskud.
4 påkrævede dokumenter
Foreninger hjemmehørende i Furesø Kommune skal derfor indsende nedenstående dokumenter senest 1. juni 2024 for at få adgang til lokaler og eventuelt tilskud i den forestående sæson 2024/25:
- En kopi af vedtægter (som er underskrevet af samtlige bestyrelsesmedlemmer)
- Referat fra den seneste generalforsamling (underskrevet af samtlige bestyrelsesmedlemmer)
- Det godkendte regnskab (underskrevet af samtlige bestyrelsesmedlemmer)
- En tro- og loveerklæring om indhentelse af børneattester – (se Furesø Kommunes skabelon, der kan underskrives på skærmen).
Det er muligt at uploade dokumenterne i perioden fra den 1. januar til den 1. juni. Perioden er fastsat ud fra, at langt de fleste foreninger afholder deres generalforsamling i løbet af foråret – og det er efter generalforsamlingen, at den krævede dokumentation er tilgængelig, godkendt og underskrevet.
Generalforsamling afholdt i efteråret 2023
Enkelte foreninger afvikler deres generalforsamling i efteråret (jf. deres vedtægter). Hvis foreningen har afviklet generalforsamling i efteråret 2023, er det dokumentationen herfra, som foreningen skal uploade inden 1. juni 2024.
Hvordan indsendes dokumenterne?
Dokumenterne indsendes Min side -> Årlig dokumentation.