Aktuelt
Nyhedsbrev
Afdeling for Kultur og Fritid samler nyheder og frister til foreninger ca. 1. gang om måneden.
Kommende frister
01.09.25
-
00:00-00:00
Aktivitetstilskud - Ansøgningsperioden er fra 1/9-25 til og med 1/10-25
Ansøgningsperioden for Aktivitetstilskud (Medlemstilskud og Træner- og instruktørtilskud) er fra den 1. september 2025 til og med den 1. oktober 2025.
Herefter lukkes portalen Aktiv Furesø for ansøgninger.
01.10.25
-
00:00-00:00
Frist for aflevering af regnskab ifm. Facilitetstilskudspuljen
Har I modtaget tilsagn om Facilitetstilskudspuljemidler skal I senest i dag aflevere jeres regnskab inkl. udgiftsbilag.
Regnskabet skal være underskrevet og vedhæftet udgiftsbilag mv. jf. beskrivelsen i tilsagnsbrevet.
Regnskabet sendes til bak1@furesoe.dk senest i dag den 1. oktober 2025. Herefter bortfalder tilsagnet.
-
00:00-00:00
Sidste frist for at indsende Aktivitetstilskudsansøgning
Den 1. oktober 2025 er sidste frist for indsendelse af aktivitetstilskudsansøgning.
Portalen lukkes i dag den 1. oktober 2025 kl. 24.00.
02.11.25
-
16:00-19:00
Anerkendelse af Frivillige 2025
Farum Arena
Anerkendelse af Frivillige 2025
Dato for årets Anerkendelse af Frivillige er søndag d. 2. november kl. 16.00 i Farum Arena.
Programmet er under udarbejdelse. Følg med på Aktivfuresoe.dk
01.12.25
-
00:00-00:00
Lokaletilskud - Ansøgningsperioden er fra 1/12-25 til og med 15/1-26
Den 1. december 2025 åbnes der op for indsendelse af lokaletilskudsansøgninger.
Den 15. januar 2026 er sidste frist for at indsende lokaletilskudsansøgning.
Herefter lukkes portalen for ansøgninger.
15.01.26
-
00:00-00:00
Sidste frist for at indsende lokaletilskudsansøgning
Den 15. januar 2026 er sidste frist for indsendelse af lokaletilskudsansøgning.
Portalen lukkes i dag den 15. januar 2026 kl. 24.00.
Coronapasset genindføres på udvalgte lokaler og lokaliteter fra i morgen, fredag den. 12. november kl. 6
11.11.2021
Kære foreninger og aftenskoler
Folketingets Epidemiudvalg har givet opbakning til, at covid-19 igen bliver kaldt en samfundskritisk sygdom. I forlængelse heraf genindføres coronapasset fra fredag den 12. november kl. 6 på udvalgte lokaliteter og lokaler.
Krav om coronapas indføres for at få adgang til følgende lokaler og lokaliteter, uanset antal personer:
- Indendørs serveringssteder (bl.a. caféer i kulturhuse, caféer/kantiner i klubhuse og svømmehaller)
Krav om coronapas indføres for at få adgang til følgende lokaler, lokaliteter og arrangementer med over 200 personer indendørs og 2.000 personer udendørs, og uanset om der er tale om siddende eller stående arrangementer:
- Koncerter og scenekunstforestillinger mv.
- Forevisninger i biografer eller lignende og storskærmsarrangementer
- Betalende tilskuere ved idræt
- Større menighedsarrangementer
- Museer, kunsthaller, videnspædagogiske aktivitetscentre (VPAC) og lignende.
- Gudstjenester og religiøse handlinger som fx dåb, vielser og begravelser
- Folkeoplysning, herunder aftenskoler, daghøjskoler og Folkeuniversitetet
- Zoologiske anlæg og akvarier
- Bade- og legelande, svømmehaller
- Forlystelsesparker, spillehaller og kasinoer
- Konferencer, foredrag, messer og dyrskuer.
Hvad betyder det for den enkelte forening?
Som forening er det jer, der har ansvaret for at kontrollere coronapas, såfremt I afvikler aktiviteter for mere end 200 deltagere indendørs eller 2000 deltagere udendørs.
I samarbejde med facilitetens øvrige foreninger og brugere har I et ansvar for at sikre, at der ikke samles mere end 200 personer i fællesarealer – så som foyer, indgangspartier, caféområder og lign.
Vi vil således anbefale jer at bede forældre og pårørende om at aflevere børnene ved indgangen og vente udenfor i det omfang, det er muligt. Ved arrangementer bør I nøje vurdere, om der er en sandsynlighed for, at I rammer de 200 eller 2000 deltager i alt.
Såfremt I tænker, at det er en mulighed, bør I sikre kontrol af coronapas fra arrangementets start. Det vil være så besværligt at skulle kontrollere det undervejs, når I konstaterer, at grænsen er overskreddet.
Ændringer i coronapasset
Følge ændringer træder i kraft fra på fredag:
- For tidligere smittede vil coronapasset fremover kun være gyldigt seks måneder efter den positive prøve. Det har hidtil været 12 måneder.
- Børn under 15 år vil være fritaget for at skulle fremvise coronapas. Det var tidligere 16 år.
Vi følger udviklingen og afventer fortsat Kulturministeriets retningslinjer. Vi sender flere informationer ud om ovenstående retningslinjer, hvis vi modtager relevante ændringer eller tilføjelser.