Aktuelt
Nyhedsbrev
Afdeling for Kultur og Fritid samler nyheder og frister til foreninger ca. 1. gang om måneden.
Kommende frister
01.09.25
-
00:00-00:00
Aktivitetstilskud - Ansøgningsperioden er fra 1/9-25 til og med 1/10-25
Ansøgningsperioden for Aktivitetstilskud (Medlemstilskud og Træner- og instruktørtilskud) er fra den 1. september 2025 til og med den 1. oktober 2025.
Herefter lukkes portalen Aktiv Furesø for ansøgninger.
01.10.25
-
00:00-00:00
Frist for aflevering af regnskab ifm. Facilitetstilskudspuljen
Har I modtaget tilsagn om Facilitetstilskudspuljemidler skal I senest i dag aflevere jeres regnskab inkl. udgiftsbilag.
Regnskabet skal være underskrevet og vedhæftet udgiftsbilag mv. jf. beskrivelsen i tilsagnsbrevet.
Regnskabet sendes til bak1@furesoe.dk senest i dag den 1. oktober 2025. Herefter bortfalder tilsagnet.
-
00:00-00:00
Sidste frist for at indsende Aktivitetstilskudsansøgning
Den 1. oktober 2025 er sidste frist for indsendelse af aktivitetstilskudsansøgning.
Portalen lukkes i dag den 1. oktober 2025 kl. 24.00.
02.11.25
-
16:00-19:00
Anerkendelse af Frivillige 2025
Farum Arena
Anerkendelse af Frivillige 2025
Dato for årets Anerkendelse af Frivillige er søndag d. 2. november kl. 16.00 i Farum Arena.
Programmet er under udarbejdelse. Følg med på Aktivfuresoe.dk
01.12.25
-
00:00-00:00
Lokaletilskud - Ansøgningsperioden er fra 1/12-25 til og med 15/1-26
Den 1. december 2025 åbnes der op for indsendelse af lokaletilskudsansøgninger.
Den 15. januar 2026 er sidste frist for at indsende lokaletilskudsansøgning.
Herefter lukkes portalen for ansøgninger.
15.01.26
-
00:00-00:00
Sidste frist for at indsende lokaletilskudsansøgning
Den 15. januar 2026 er sidste frist for indsendelse af lokaletilskudsansøgning.
Portalen lukkes i dag den 15. januar 2026 kl. 24.00.
Vil din forening beholde tilskud og lokaler?
23.05.2022
Årligt dokumentationskrav
Hvert år skal alle foreninger i Furesø Kommune indsende dokumentation på foreningen senest den 1. juni. Datoen er den samme hvert år. Foreningen skal være særligt opmærksomme på dette, hvis den ønsker at søge om lån af lokaler eller søge om kommunale tilskud.
Ordningen fungerer fremadrettet, således at den dokumentation foreningen indsender nu og her, vil garantere foreningens anvendelse af lokaler og udbetaling af tilskud for sæson 2022-23.
Hvad sker der hvis foreningen ikke overholder kravet?
Foreninger, der ikke overholder dokumentationskravet, mister sin godkendelse som forening og kan dermed hverken søge om tilskud eller låne lokaler af Furesø Kommune.
Hvad skal foreningen uploade til Aktivfuresoe.dk?
Hvert år skal foreningen uploade følgende fire dokumenter til Aktivfuresoe.dk:
- Tro og love-erklæring om indhentelse af børneattest
- Foreningens gældende vedtægter (også selvom de er uændret)
- Referat af den seneste generalforsamling
- Foreningens seneste tilskudsregnskab, som er underskrevet af samtlige bestyrelsesmedlemmer.
Hvilken periode skal dokumenterne omhandle?
Foreninger, der afholder generalforsamling (GF) før 31. maj 2022, skal uploade:
- Referat fra GF 2022
- Regnskab for 2021
- Tro og love-erklæring for indhentelse af børneattest for 2022
- De senest godkendte vedtægter
Foreninger, der afholder generalforsamling efter 1. juni 2022 og senest 31. december 2022, skal uploade:
- Referat fra GF 2021
- Regnskab for 2021 eller 2020
- Tro og love-erklæring for indhentelse af børneattest for 2022
- De senest godkendte vedtægter
Offentliggørelse af tilskudsregnskaber
De uploadede regnskaber vil jf. Folkeoplysningsloven blive offentliggjort på Aktivfuresoe.dk.
Har du spørgsmål til dette, så kontakt forvaltningen på fritid@furesoe.dk